Kuvitus_4

Sunnuntaina 23.11. kello 12 avattiin Helsingin Stockmannin perinteinen satuikkuna, joka on lumonnut kaikenikäisiä 1940-luvulta asti.

Tänä vuonna Helsingin Stockmannin satuikkunan ruudun takana tapahtuu myös jotain aivan uutta, sillä interaktiivisten toimintojen ansiosta satuikkuna herää henkiin. Ikkunaan on asennettu sensorit, joita koskettamalla katsojien on mahdollista luoda itse eloa ikkunan maanalaisiin tapahtumiin. Käyttäjä voi kosketuksellaan ohjata valoja, liikkuvia elementtejä sekä maailmaan upotettuja videonäyttöjä. Myös ikkunan äänimaailma reagoi käyttäjän toimintaan.

Kuvitus_1

Stockmannin digitaalisen satuikkunan toteuttivat Orle, Expolar ja mainostoimisto doop yhteistyössä tavaratalon visualistien kanssa.

– Yhteistyö kaikkien kumppanien kanssa on ollut saumatonta ja lopputulokseen olemme enemmän kuin tyytyväisiä. Uudet digitaaliset elementit korostavat satuikkunan elämyksellisyyttä ja tekevät siitä entistä lumoavamman, toteaa Stockmannin ketjumarkkinoinnin VM specialist Eila Ristimäki.

Orle Oy:n toimitusjohtaja Leif Orvasto on tyytyväinen lopputulokseen, uusi kolmiulotteinen ja kaksikerroksinen satuikkuna tuo enemmän syvyyttä ja elämyksellisyyttä katsojalle. Suunnitteluvaiheen 3D-mallinnus helpotti lopputuloksen visualisointia ja antoi asiakkaalle mahdollisuuden vaikuttaa toteutukseen kustannustehokkaasti ja nopeasti.

Myös mainostoimisto doop Oy:n toimitusjohtaja Antero Lehtosella on syytä hymyyn. Satuikkunassa hyödynnettiin liikkuvan kuvan ja äänen osalta pitkälti doopin omissa myymäläTV-ratkaisuissa käytettävää tekniikkaa.
– Lisäksi kehitimme kokonaan uusia ja ennennäkemättömiä sovelluksia interaktiivisten elementtien ohjaamiseen. Lopputuloksesta voi olla ylpeä, toteaa Lehtonen avajaispäivän jälkeen.

Kuvitus_3

Stockmann tavarataloketjun satuikkunoihin 3D-elementit toimittanut Orle Oy on Suomen johtava 3D-mainos- ja somisteosaaja. Yrityksen erikoisosaamista ovat näyttävät ja kevyet, paloturvallisesta ja kierrätettävästä EPS-muovista valmistetut somisteet sekä nykyaikaiset LED-valoratkaisut. Orle on Joulupukkisäätiön virallinen 3D-mainosten, -somisteiden ja -valoratkaisujen toimittaja.

Expolar Oy on erikoistunut messuosastojen, myyntitapahtumien sekä sisustusten ideointiin, suunnitteluun ja rakentamiseen. Yritys tarjoaa täyden palvelun suunnittelusta toteutukseen.

Mainostoimisto doop Oy on nuori ja notkea turkulainen mainostoimisto, joka tarjoaa tuoreita ratkaisuja kaikkiin markkinointiviestinnän tarpeisiin. Yrityksen erityisosaamista ovat digitaaliset mainospinnat ja digitaalinen mainostuotanto.

Lisätietoa:
Orle Oy – Leif Orvasto, 040 842 1370, leif@orle.fi
Expolar Oy – Jonas Östman, 050 547 8886, jonas@expolar.fi
doop Oy – Antero Lehtonen, 040 514 1015, antero@doop.fi

Toimitukseen sisältyivät kaikki Stockmannin Suomen tavaratalot sekä Tallinna, Riika ja Pietari!